◄ BACK | ![]() |
NEXT ► |
episode 03: streets |
3-я серия: улицы |
ep.03 - 06:31 - building of FSS Department![]() |
![]() |
Building of FSS DepartmentAleutskaya st., 46.
|
Зданиe УФСБУл. Алеутская, 46.
|
ep.03 - 07:17 - streets 2![]() |
Street ???Nika's "secret shelter".
This street first appears in episode 02 ►
|
Улица ???«Тайное убежище» Ники.
Эта улица впервые появляется во 2‑й серии ►
|
ep.03 - 08:07 - the main entrance of FSS![]() |
The main entrance of FSSAleutskaya st., 46.
Interesting detail: when Tanya went out of FSS building, she left behind her back the railway station (where the main scene of action will be soon) and being very serious hurried in direction of the chocolate factory through intersection. Scarcely it was so planned, but it is funny for those who knows the city. |
Парадный вход УФСБУл. Алеутская, 46.
Примечательная деталь: выйдя из ворот УФСБ, Таня сразу разворачивается спиной к вокзалу (где вскоре начнётся главное действие) и с самым серьёзным видом спешит к расположенной через перекрёсток шоколадной фабрике. Вряд ли так было задумано, но для знающих город это стало поводом улыбнуться. |
This street first appears in episode 02 ►
For more about street advertisement ►
|
Эта улица впервые появляется во 2‑й серии ►
Подробнее о рекламных объявлениях ►
|
ep.03 - 08:17 - Aleutskaya st.![]() |
Aleutskaya st.Nika is running on Aleutskaya st., passing by house #53.
For more about the passer-by ►
|
Улица АлеутскаяНика бежит по ул. Алеутской – ориентировочно, мимо дома 53.
Подробнее о прохожем ►
|
![]() |
ep.03 - 08:22 - alleyway![]() |
Alleyways |
Переход со Светланской |
![]() |
Alleyways leading from Svetlanskaya St. up to Admirala Fokina St.
Svetlanskaya st., 17. The same building, where the prototype of «Meteor» bar is located. |
Переход с ул. Светланской на ул. Фокина.
Ул. Светланская, 17. Тот же дом, где находится прототип бара «Метеор». |
ep.03 - 08:23 - alleyway - in front of stairs![]() |
For more about the signboard ► and advertisement ►
|
Подробнее о вывеске ► и объявлении ►
|
![]() |
ep.03 - 09:54 - Admiral Fokin street![]() |
Admiral Fokin street |
Ул. Адмирала Фокина |
![]() |
ep.03 - 09:54 - Admiral Fokin street - bench![]() |
![]() |
ep.03 - 10:08 - Admiral Fokin street - view![]() |
For more about signboards ►
|
Подробнее о вывесках ►
|
![]() |
ep.03 - 10:32 - streets 7![]() |
Street ???For more about graffiti ►
|
Улица ???Подробнее о граффити ►
|
![]() |
ep.03 - 10:48 - Central railway station![]() |
Central Railway stationView of Egersheld Cape from the viaduct.
For more about the signboard ►
|
Железнодорожный вокзалВид с морвокзального виадука в сторону Эгершельда.
Подробнее о вывеске ►
|
![]() |
ep.03 - 10:53 - the viaduct![]() |
Exit to the viaduct |
Выход на виадук с Ж/Д вокзала |
![]() |
Vladivostok Central Railway station (Aleutskaya st., 2). To the left from the POV is Sea/Ferry Terminal (Aleutskaya st., 2A).
The viaduct appears in opening ►
|
Ж/Д вокзал города Владивостока расположен по адресу ул. Алеутская, 2.
Неподалёку, на ул. Алеутская, 2А – Морской вокзал. Виадук также появляется в опенинге ►
|
![]() |
View of Sea/Ferry Terminal from Central railway station's main platform.
For more about train schedule ►
|
Вид на Морской вокзал с основной платформы Ж/Д вокзала.
Подробнее о расписании вокзала ►
|
![]() |
![]() |
The longest railway route is finished here, this main line connects Vladivostok and Moscow – 9288 km. Laying of the foundation stone was taken place on May 19, 1891 with the participation of future Emperor Nicholas II. In 1894 was built one-storey house by architect Bazilevsky, but this building didn’t contain growing number of passengers.On the 5th February in 1912 was opened new railway station according to N.V.Konovalov plan.
|
Здесь заканчивается самая продолжительная железнодорожная трасса, соединяющая Владивосток и Москву – 9288 км. Закладка железной дороги и вокзала состоялась 19 мая 1891 года при участии будущего императора Николая II. В 1894 году по проекту архитектора Базилевского было построено небольшое одноэтажное здание, но здание не вмещало возросшего числа пассажиров. И 5 февраля 1912 года был открыт новый вокзал по проекту Н.В. Коновалова.
|
ep.03 - 12:00 - view of Sea/Ferry Terminal![]() |
View of Sea/Ferry Terminal.
For more about the name of this station ►
|
Вид на Морской вокзал.
Подробнее о названии станции ►
|
![]() |
ep.03 - 12:05 - on the other side![]() |
![]() |
ep.03 - 12:09 - Central railway station - city view![]() |
You can see steam locomotive – monument to the Railwaymen of Primorye.
This view first appears in episode 01 ►
|
Здесь можно увидеть паровоз – памятник Железнодорожникам Приморья.
Этот пейзаж впервые появляется в 1‑й серии ►
|
![]() |
This monument is dedicated to the military labor of the Railwaymen of Primorye in 1941 - 1945. It is mounted near the railway station on the final branch-line of Trans-Siberian railroad.
|
Памятник посвящён ратному труду железнодорожников Приморья в годы Великой Отечественной войны 1941 - 1945 гг. Установлен рядом с железнодорожным вокзалом на конечной ветке транссибирской магистрали.
|
On the memorial plaque:
"The great Trans-Siberian railroad finishes here, distance from Moscow 9288 km" "To the military labor of the Railwaymen of Primorye the times of Great Patriotic War". It should be noticed, this steam locomotive was made in America, it is one of those, which the United States supplied as a land-lease for Russia. |
Есть мемориальные таблички:
«Здесь заканчивается великая транссибирская железнодорожная магистраль, расстояние от Москвы 9288 км» «Ратному труду железнодорожников Приморья в годы Великой Отечественной Войны». Стоит отметить, что паровоз – американского производства, один из тех, что поставлялись США России по ленд-лизу. |
![]() |
ep.03 - 15:52 - view of Commercial Port![]() |
View of Commercial PortThis view first appears in opening ►
|
Вид на Морской Торговый ПортЭтот пейзаж впервые появляется в опенинге ►
|
◄ BACK | ★ MAIN ★ | NEXT ► |