◄ BACK | NEXT ► |
episode 03: streets |
3-я серия: улицы |
ep.03 - 06:31 - building of FSS Department |
Building of FSS DepartmentAleutskaya st., 46.
|
Зданиe УФСБУл. Алеутская, 46.
|
ep.03 - 07:17 - streets 2 |
Street ???Nika's "secret shelter".
|
Улица ???«Тайное убежище» Ники.
|
ep.03 - 08:07 - the main entrance of FSS |
The main entrance of FSSAleutskaya st., 46.
Interesting detail: when Tanya went out of FSS building, she left behind her back the railway station (where the main scene of action will be soon) and being very serious hurried in direction of the chocolate factory through intersection. Scarcely it was so planned, but it is funny for those who knows the city. |
Парадный вход УФСБУл. Алеутская, 46.
Примечательная деталь: выйдя из ворот УФСБ, Таня сразу разворачивается спиной к вокзалу (где вскоре начнётся главное действие) и с самым серьёзным видом спешит к расположенной через перекрёсток шоколадной фабрике. Вряд ли так было задумано, но для знающих город это стало поводом улыбнуться. |
ep.03 - 08:17 - Aleutskaya st. |
Aleutskaya st.Nika is running on Aleutskaya st., passing by house #53.
|
Улица АлеутскаяНика бежит по ул. Алеутской – ориентировочно, мимо дома 53.
|
ep.03 - 08:22 - alleyway |
Alleyways |
Переход со Светланской |
Alleyways leading from Svetlanskaya St. up to Admirala Fokina St.
Svetlanskaya st., 17. The same building, where the prototype of «Meteor» bar is located. |
Переход с ул. Светланской на ул. Фокина.
Ул. Светланская, 17. Тот же дом, где находится прототип бара «Метеор». |
ep.03 - 08:23 - alleyway - in front of stairs |
ep.03 - 09:54 - Admiral Fokin street |
Admiral Fokin street |
Ул. Адмирала Фокина |
ep.03 - 09:54 - Admiral Fokin street - bench |
ep.03 - 10:08 - Admiral Fokin street - view |
ep.03 - 10:32 - streets 7 |
Street ??? |
Улица ??? |
ep.03 - 10:48 - Central railway station |
Central Railway stationView of Egersheld Cape from the viaduct.
|
Железнодорожный вокзалВид с морвокзального виадука в сторону Эгершельда.
|
ep.03 - 10:53 - the viaduct |
Exit to the viaduct |
Выход на виадук с Ж/Д вокзала |
Vladivostok Central Railway station (Aleutskaya st., 2). To the left from the POV is Sea/Ferry Terminal (Aleutskaya st., 2A).
|
Ж/Д вокзал города Владивостока расположен по адресу ул. Алеутская, 2.
Неподалёку, на ул. Алеутская, 2А – Морской вокзал. |
View of Sea/Ferry Terminal from Central railway station's main platform.
|
Вид на Морской вокзал с основной платформы Ж/Д вокзала.
|
The longest railway route is finished here, this main line connects Vladivostok and Moscow – 9288 km. Laying of the foundation stone was taken place on May 19, 1891 with the participation of future Emperor Nicholas II. In 1894 was built one-storey house by architect Bazilevsky, but this building didn’t contain growing number of passengers.On the 5th February in 1912 was opened new railway station according to N.V.Konovalov plan.
|
Здесь заканчивается самая продолжительная железнодорожная трасса, соединяющая Владивосток и Москву – 9288 км. Закладка железной дороги и вокзала состоялась 19 мая 1891 года при участии будущего императора Николая II. В 1894 году по проекту архитектора Базилевского было построено небольшое одноэтажное здание, но здание не вмещало возросшего числа пассажиров. И 5 февраля 1912 года был открыт новый вокзал по проекту Н.В. Коновалова.
|
ep.03 - 12:00 - view of Sea/Ferry Terminal |
View of Sea/Ferry Terminal.
|
Вид на Морской вокзал.
|
ep.03 - 12:05 - on the other side |
ep.03 - 12:09 - Central railway station - city view |
You can see steam locomotive – monument to the Railwaymen of Primorye.
|
Здесь можно увидеть паровоз – памятник Железнодорожникам Приморья.
|
This monument is dedicated to the military labor of the Railwaymen of Primorye in 1941 - 1945. It is mounted near the railway station on the final branch-line of Trans-Siberian railroad.
|
Памятник посвящён ратному труду железнодорожников Приморья в годы Великой Отечественной войны 1941 - 1945 гг. Установлен рядом с железнодорожным вокзалом на конечной ветке транссибирской магистрали.
|
It should be noticed, this steam locomotive was made in America, it is one of those, which the United States supplied as a land-lease for Russia. |
Стоит отметить, что паровоз – американского производства, один из тех, что поставлялись США России по ленд-лизу. |
ep.03 - 15:52 - view of Commercial Port |
View of Commercial Port |
Вид на Морской Торговый Порт |
◄ BACK | ★ MAIN ★ | NEXT ► |